Významy slov aneb Opravdu klient chápe, co mu chcete říct?

,,Tohle je pro vás ta nejlepší možná volba!”

,,Nebudete litovat.”

Existují slova, která klienta přimějí ke koupi nebo osobnímu setkání, když s ním zrovna hovoříte po telefonu. Ve spojení se správnou intonací a správným načasováním je to velmi mocná dovednost – odliší vás nejen od oceánu dalších obchodníků, ale hlavně vám rapidně zvedne úspěšné prodeje.

Takže, jak správně telefonovat, jak uspět při obchodním telefonování?

Není to kouzlo, ale účinky kouzelné jsou

Správná volba slov v telefonu je jako kouzlo. Kouzlo, které vám dá nefér výhodu. Nelekejte se, nejde o nic nekalého, ani o nějakou zlou manipulaci.

Jde to o, že když tento postup a správné provedení znáte, tak vám ,„jde druhý na ruku“ a spíše se s ním na něčem domluvíte. A co víc, ještě ho budete bavit. A to je právě ono kouzlo.

Když si druhého získáte už po telefonu, tak se na osobní setkání s vámi těší. A to je to, co všichni chceme.

Je to logické: S někým, koho od první chvíle zrovna nemusíte, se setkat nechcete. Nebo ano, protože od něj něco potřebujete – ale hlavně rychle, ať je to co nejdříve za vámi…

A popravdě, koupili byste od takového člověka něco? Možná jednorázově, z nouze. Ale stát se jeho pravidelným zákazníkem? Myslím, že ne. Ve většině případech nakupujeme od lidí, s nimiž je nám dobře. (Tedy pokud se nejedná o nějaký monopol a vy nemáte možnost jít k příjemnější konkurenci.)

zdroj: pixabay.com

Jak zaujmout po telefonu

Taaak. Jdeme na to.

Je důležité druhou stranu v telefonu POSLOUCHAT. Poslouchat jaká volí slova. A dle toho volit ta svoje.

Když někdo používá slova jako: „Nemám zájem, nevolejte mi, kde jste na mě vzal číslo,“ tak mu neříkám: „Ale jak víte, že nemáte zájem, když ještě nevíte, o co jde…“

Spíš volím slova typu: „Mohl bych se vás zeptat, co byste dělal, kdyby…“ (doplňte například „kdybyste musel řešit tu a tu situaci?“)

Za prvé – nevstupuji do konfliktu. A za druhé – snažím se klienta rozmluvit.

Když je klient ze začátku maximálně v odporu, tak je to hodně těžké. Ale na druhou stranu… většinu obchodníku tím odradí! Vás ale ne. A vy tak můžete mít u něj takovou nepsanou exkluzivitu. Jste na koni.

Zkuste být kreativní

Jednou jsem už prostě nevěděl, co mám říct jednomu klientovi. Byl to Rus a moje dosavadní zkušenost byla taková, že Rusové bývají při jednání lehce arogantní (nebo silně asertivní, chcete-li). Tak jsem zkusil být rovněž lehce arogantní. Trochu jsem upustil páru a byl jsem víc asertivní, než je obvykle mým zvykem. Diplomaticky – ale zároveň velmi striktně – jsem mu sdělil, co si myslím. Nato jsme hovor ukončili.

Říkal jsem si, že jsem o něj přišel… Za pár hodin mi zavolal, že mám pravdu a že se chce sejít! A bylo to.

Moc jsem to v tu chvíli nechápal. Co se vlastně stalo? Je to celkem jednoduché – prostě jsem začal mluvit jeho řečí. Jazykem, kterému rozuměl. A tím, jak jsem se naladil na jeho vlnu, mohl jsem začít „kouzlit“, až jsem ho přiměl ke spolupráci. Spokojení jsme byli oba.

Komunikaci po telefonu se během obchodování nevyhnete. A vyhýbat se jí by navíc byla škoda – telefonování je mocný nástroj. Chcete si osvojit dovednosti jako jak správně telefonovat, jak zaujmout po telefonu? Dopřejte si firemní nebo veřejné školení.  Budu rád, když vám pomůžou uspět při obchodním telefonování i v životě!

Přidejte se do FB komunity KNOW-HOW & ZAJÍMAVOSTI : obchod a osobní rozvoj, kde najdete denní dávku inspirace a sdíleného know-how.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

PODPORUJI

Člověk v tísni
ADRA
adventor

ROZHOVORY V MÉDIÍCH

leap makersRealitní investořiADOL MONITORMladýPodnikatelBezHladovění.czBusinessAnimalsViralČeněk