Pro pořádek – existuje upřímný prodej, není to bájná chiméra marketérů? Ano, existuje. A co to tedy vlastně je, ten upřímný prodej? Obchodník se nestydí za svůj produkt nebo službu. Je sebevědomý a jedná upřímně a na rovinu.
Vnitřně je rozhodnutý, že JE obchodník. Nestydí se za své obchodní dovednosti, je na ně hrdý. Je vytrvalý, dokáže pomoci klientovi vyřešit jeho potřeby.
Nezalekne se neúspěchu, bojuje, nevzdává se.
Dokáže být empatický. Opravdu naslouchá. Naučil se říkat NE. Naučil se snášet rány. Dokáže se opět postavit na vlastní nohy a pokračovat dál se stále stejným zápalem.
Své poslání bere vážně. Je na samurajské cestě. ?
Za prvé: obchodník není sprosté slovo. Je to profese jako třeba zahradník nebo stavitel katedrál.
A za druhé: každý ve svém životě obchodujeme. Ve vztazích, v práci… všude, kde jsme v interakci s lidmi.
Tak proč mají u mnohých obchodníci tak špatnou pověst?
Nejspíš (určitě) je to tím, že ne každý hraje fér. Naštěstí pro každého – všichni si můžeme vybrat, s kým budeme obchodovat a koho pošleme k šípku.
Upřímný prodej je tedy něco jako etický kodex obchodníka, který ve svém řemesle chce dokázat něco víc než být jen pouhý ,,konzultant firemních hodnot”. Čestný obchodník svou práci dělá svědomitě a žije přítomným okamžikem. Dokáže se napojit klienta. Dokáže ho rozesmát (nesmějte se tomu, to je důležitá dovednost). Je k němu upřímný.
Cože, být ke klientovy upřímný?!!
No, tak to toho moc neprodám…
Nebojte se, právě naopak.
Právě upřímností začínáte budovat vztah. Vztah, který bude založený na důvěře. A jen takový může fungovat dlouhodobě.
Nakupujeme úplně všichni. A stejně tak i náš klient od někoho chce/potřebuje nakoupit.
A hádejte, od koho raději koupí, hm?
Od člověka, který ho vodí za nos a kterému je prokazatelně lhostejný?
Nebo od obchodníka, který mu dokáže pomoci, s nímž se cítí dobře? U kterého vidí, že to, co dělá, dělá srdcem, svědomitě a s vášní?
Odpověď znáte, nemusím ji zbytečně rozpitvávat – ostatně jinak byste nebyli na těchto webových stránkách.
Jste obchodník? Pak buďte hrdý samuraj.
Vytvořte si svůj morální kodex. Mějte rádi to, co děláte. Buďte hladový. Vytrvejte. Obchod je královská disciplína. A určitě není pro každého. Možná ani pro vás ne. Ale jestli jste dočetli až sem a při čtení si sami pro sebe souhlasně kývali hlavou, tak pravděpodobně je.
Dřímá ve vás úspěšný obchodník.
Své umění obchodovat průběžně pilujete? Často komunikujete s klienty po telefonu? Potřebujete zapracovat vy nebo vaši zaměstnanci právě na téhle dovednosti? Ozvěte se mi, pořádám individuální a firemní školení telefonování. Nebo se podívejte na aktuální veřejné workshopy, které pravidelně pořádám.
Přidejte se do FB komunity KNOW-HOW & ZAJÍMAVOSTI : obchod a osobní rozvoj, kde najdete denní dávku inspirace a sdíleného know-how.
„Už zase musím telefonovat.“ Máte fobii z telefonování a raději posíláte maily? Spousta obchodníků zažívá tytéž pocity co Vy. Většina negativních myšlenek a strachů se nám v hlavě vytvoří ještě před samotným telefonátem. Mám pro Vás ale dobré zprávy: Řešení je jednoduché! Telefonování je řemeslo. A jako každé řemeslo i telefonování se dá naučit. Prostým opakováním a tréninkem. Během své kariéry […]
Možná se vám taky stalo, že jste šli po ulici a někdo na vás vypálil: “Sparta, nebo Slávia?” Vy jste se otočili, že odpovíte, ale mladík na vás okamžitě spustil o nějakém produktu. Ach ano, opět se jednalo pouze o pouliční prodej, kdy se vás prodejce (onen mladík) pokoušel zastavit a zaujmout. Bez vypálené otázky byste jen prošli a obchodní […]
,,Tohle je pro vás ta nejlepší možná volba!” ,,Nebudete litovat.” Existují slova, která klienta přimějí ke koupi nebo osobnímu setkání, když s ním zrovna hovoříte po telefonu. Ve spojení se správnou intonací a správným načasováním je to velmi mocná dovednost – odliší vás nejen od oceánu dalších obchodníků, ale hlavně vám rapidně zvedne úspěšné prodeje. Takže, jak […]