Upřímný prodej – chiméra či cesta hrdého samuraje?

Pro pořádek – existuje upřímný prodej, není to bájná chiméra marketérů? Ano, existuje. A co to tedy vlastně je, ten upřímný prodej? Obchodník se nestydí za svůj produkt nebo službu. Je sebevědomý a jedná upřímně a na rovinu.

Vnitřně je rozhodnutý, že JE obchodník. Nestydí se za své obchodní dovednosti, je na ně hrdý. Je vytrvalý, dokáže pomoci klientovi vyřešit jeho potřeby.

Nezalekne se neúspěchu, bojuje, nevzdává se.

Dokáže být empatický. Opravdu naslouchá. Naučil se říkat NE. Naučil se snášet rány. Dokáže se opět postavit na vlastní nohy a pokračovat dál se stále stejným zápalem.

Své poslání bere vážně. Je na samurajské cestě. ?

Být úspěšným obchodníkem je poslání

Za prvé: obchodník není sprosté slovo. Je to profese jako třeba zahradník nebo stavitel katedrál.

A za druhé: každý ve svém životě obchodujeme. Ve vztazích, v práci… všude, kde jsme v interakci s lidmi.

Tak proč mají u mnohých obchodníci tak špatnou pověst?

Nejspíš (určitě) je to tím, že ne každý hraje fér. Naštěstí pro každého – všichni si můžeme vybrat, s kým budeme obchodovat a koho pošleme k šípku.

Upřímný prodej je tedy něco jako etický kodex obchodníka, který ve svém řemesle chce dokázat něco víc než být jen pouhý ,,konzultant firemních hodnot”. Čestný obchodník svou práci dělá svědomitě a žije přítomným okamžikem. Dokáže se napojit klienta. Dokáže ho rozesmát (nesmějte se tomu, to je důležitá dovednost). Je k němu upřímný.

Cože, být ke klientovy upřímný?!!

No, tak to toho moc neprodám…

Nebojte se, právě naopak.

S upřímností nejdál dojdeš

Právě upřímností začínáte budovat vztah. Vztah, který bude založený na důvěře. A jen takový může fungovat dlouhodobě.

Nakupujeme úplně všichni. A stejně tak i náš klient od někoho chce/potřebuje nakoupit.

A hádejte, od koho raději koupí, hm?

Od člověka, který ho vodí za nos a kterému je prokazatelně lhostejný?

Nebo od obchodníka, který mu dokáže pomoci, s nímž se cítí dobře? U kterého vidí, že to, co dělá, dělá srdcem, svědomitě a s vášní?

Odpověď znáte, nemusím ji zbytečně rozpitvávat – ostatně jinak byste nebyli na těchto webových stránkách.

Jste obchodník? Pak buďte hrdý samuraj.

Vytvořte si svůj morální kodex. Mějte rádi to, co děláte. Buďte hladový. Vytrvejte. Obchod je královská disciplína. A určitě není pro každého. Možná ani pro vás ne. Ale jestli jste dočetli až sem a při čtení si sami pro sebe souhlasně kývali hlavou, tak pravděpodobně je.

Dřímá ve vás úspěšný obchodník.

Své umění obchodovat průběžně pilujete? Často komunikujete s klienty po telefonu? Potřebujete zapracovat vy nebo vaši zaměstnanci právě na téhle dovednosti? Ozvěte se mi, pořádám individuální a firemní školení telefonování. Nebo se podívejte na aktuální veřejné workshopy, které pravidelně pořádám.

Přidejte se do FB komunity KNOW-HOW & ZAJÍMAVOSTI : obchod a osobní rozvoj, kde najdete denní dávku inspirace a sdíleného know-how.

Buďme ve spojení

Kde všude najdete Juraje na internetu?